Sobre mí

Soy Juan Luis Manfredi, periodista y profesor de la Universidad de Castilla La Mancha. Dirijo el Observatorio para la Transformación del Sector Público en ESADE-PwCColaboro con el diario Cinco Días y con otros proyectos. Destaca el proyecto Think Big de Telefónica. Mi perfil en Linkedin está abierto: podemos contactar por esa vía.

Mi perfil universitario está disponible en la web de la Universidad de Castilla-La Mancha. Allí encontrarás información de tipo académico (publicaciones, asignaturas y horarios de tutorías).

Pero lo más rápido es Twitter. Puedes seguirme en @juanmanfredi

***

Juan Luis Manfredi Sánchez is Senior Lecturer at the University of Castilla-La Mancha and teaches Journalism & International Studies. He holds a PhD in Communication from the University of Seville where he also earned two degrees in Journalism and History. Dr Manfredi holds an International Executive MBA from the IE Business School. He leads the project DiploCity – City Diplomacy Strategies in Latin America (RTI2018-096733-B-I00).

As international scholar, he led “Media Pluralism Monitor”, a project based at the European University Institute (Florence, Italy, 2015) financed by the European Commission. Before that position, he co-led the Spanish research team from European Media Policies Revisited: Valuing & Reclaiming Free and Independent Media in Contemporary Democratic Systems (MEDIADEM, FP7-SSH-2009-A).

He is member of the editorial board of Esglobal.com, and frequent contributor to Cinco Días, financial newspaper, and The Conversation. He served at the scientific board of the Real Instituto Elcano (2014-2019).

Areas of specialization and professional experience: International political communication, public diplomacy, political leadership, public policies (media and free speech), global cities, public communication, journalism, innovation & entrepreneurship applied to journalism studies.

Latest publications

Manfredi-Sánchez, Juan-Luis (2020). “Globalization and power: the consolidation of international communication as a discipline”. El profesional de la información, v. 29, n. 1, e290111.

Manfredi-Sánchez, J. L. (2019). “Brand activism”. Communication &  Society, 32 (4), 343-359.

Digital ID:

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *